A The Sims Hungary Magyarország egyik legnagyobb Sims közössége. Folyamatosan megújuló tipekkel, tesztekkel és természetesen a legfrisebb hírekkel várjuk olvasóinkat.

Nosztalgia: A The Sims első része.

2018/07/07. - írta: Kittó

 

nosztalgia_1.png

Biztos van olyan korosztály is, aki még emlékszik a The Sims széria első részeire. Valamilyen szinten a mai napig élmény vele játszani. Jöjjön egy kis nosztalgia.

9d072be554c954bc8d53ab109e8a571e.png

A SIMS első része 2000 februárjában, pontosan Valentin napon került forgalomba. Az idén felnőttkorúvá ért játék rengeteg embert lázba hozott és szerencsére megtartotta népszerűségét olyannyira, hogy manapság már a 4. szériát ünnepelhetjük és koránt sem ért véget. 2000-ben az év játéka volt, szóval úgy gondoltam megér egy misét, ha játszottad és szeretted azért, ha nem ismered, akkor megéri olvasni egy kicsit a kezdetekről és visszatérni a gyökerekhez.


sims-1.png

Az első rész egyáltalán nem kecsegtetett semmi különlegességgel eleinte. Egyszerű életszimulátor volt, bár már magában ez egy nagy újdonság volt az embereknek. Később aztán jöttek kiegészítők, viszont én személy szerint nem tudtam kiélvezni őket, hisz addigra már a második részt kezdtem próbálgatni és kiélvezni Riley történetét a Kertvárosi Krónikákban. 

Bár maga a játék 2000 és 2003 között volt még újdonság én csak később ismerhettem meg, illetve hazánkban is eléggé későn vált ismerté és szerencsére egyre több magyar játssza a játékot. Ez idő alatt az első rész is kapott több kiegészítőt, amit sajnos személyes tapasztalatokkal nem élvezhettem, de mindig is érdekelt. Ilyenek voltak a Livin' Large, Holiday, Makin Magic és még pár kiegészítő. 


s1_2simlane.jpg

Természetesen az akkori játékosok sem vetették meg a csaláskódokat és voltak vágyálmok, viszont kevesebb lehetőséggel. Hogy is tudnám elfelejteni a "grow grass" vagy a "water tool" kódokat. Mindannyiunk nagy álma a hatalmas villa volt, bár a tér hatalmas és kihasználatlan volt, mind nagyra akartunk törni. Hosszas kódolás következett, mire végre meglett. Na de hogyan tovább? :D

Személyes tapasztalataim alapján az első rész volt a legnagyobb kihívásokat tartogató játék. Semmi körülírás, semmi mellébeszélés. Konkrét parancsok, kevés idő, sok teendő. Elég volt kétszer sírni hagyni a babát és jött a csúnya szociális munkás néni, tűzön vízen és persze falon át, majd elvitte a gyereket. Az iskolásokkal sem volt jobb a helyzet. Ők valami katonának vonultak el és könnybe lábadt szemekkel búcsúzhattunk kemény munkánk gyümölcsétől. Kezdhettük elölről a csókolózós gyereknemzést. (Logic)

Amennyire nyominak tűnik mostanság az első rész, annyira nosztalgikus élmény visszatekinteni rá. 

1 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

centuro video 2018.07.08. 02:26:55

Én még játszottam a The Sims -el, mikor megláttam és megkaptam az első részt, úgy éreztem megszereztem álmaim játékát. Aztán sorra jöttek a kiegészítők, közöttük a legjobb és a legemlékezetesebbek volt a Supersztár, amelyben sztárokká válhattak a simjeink, persze kemény munkával. Csillagokat kellett szerezni és szerepelni kellett, volt benne fotózás, filmezés, zenefelvétel, divatbemutató és mozisztár, videóklipp felvétel. De nem volt könnyű, mert ha nem találtad el a rendező elképzelt sorrendjét, kirugtak a stúdióból, majd visszacsúsztál egy csillagot. Soha nem felejtem el amikor az első emberkém szupersztár lett, azzal, hogy a rajongóknak sztárcsókokat osztogattam. A mai napig sok jó dolog hiányzik a The Sims 1-ből, amit nem tettek be a többi kiadásokba.Most már persze a The Sims 4-el játszom, miután a 2 és 3-as szériával mindent végigjátszottam.
süti beállítások módosítása