A The Sims Hungary Magyarország egyik legnagyobb Sims közössége. Folyamatosan megújuló tipekkel, tesztekkel és természetesen a legfrisebb hírekkel várjuk olvasóinkat.

The Sims 4 vs. The Sims 3: A nyitott vagy a zárt világ a jobb?

2018/07/31. - írta: SimGuruZoli

4vs3.png

Sokszor megkaptam már a kérdést, hogy szerintem melyik széria lett a jobb, de egy ideig nem tudtam konkrét és biztos lábakon álló választ adni. Aztán pár napja, több mint másfél év kihagyás után újra elővettem a The Sims 3-mat, és hirtelen megszületett a sokáig bujkáló válasz...a cikk végén kiderül, hogyan döntöttem.

Mivel ez egy összehasonlító cikk lesz fektessük le a két játék alapjait:

965dc9a2a7b3cea93442db7f7ba0b2a81.png

A The Sims 3 2009-ben jelent meg az Electronic Arts által, a játékot a Maxis csapata fejlesztette. A játék 2013-ig volt támogatott, ez idő alatt kereken 20 kiegészítő érkezett hozzá (11 Expansion Pack, 9 Stuff Pack). A The Sims 3 legnagyobb újítása az előző szériával szemben egyértelműen a teljesen nyitott világ volt, melynek teljes egészét szinte lehetetlen volt felfedezni.

the_sims_4_logo.png

A The Sims 4 2014 őszén jelent meg, szintén az Electronic Arts és a Maxis együttműködésével. A játék a mai napig támogatott, folyamatosan érkeznek hozzá a kiegészítők (eddig 25), és jelenleg nagy is a szükség rá. A megjelenés pillanatában több olyan nevetségesen alap dolog is hiányzott a játékból, mint pl. a medencék, a szellemek vagy a tipegők...szerencsére ezeket a hetek, hónapok és évek múlásával az EA be is foltozta a játékfrissítések során - teljesen ingyenesen! A The Sims 4-ben mindenki számára talán az egyik legnagyobb csalódás a nyitott világok hiánya volt.

De a nyitott vagy a zárt világ a jobb?

Most, hogy lefektettük a két játék alapjait hasonlítsuk össze őket!

Ha most megkérdeznék valakit, hogy neki a The Sims 3 nyitott vagy a The Sims 4 zárt világa tetszik jobban, szinte biztos vagyok benne, hogy a nyitott világra voksolna. De miért? - lenne ez a következő kérdésem. Mert a sim el tud menni mindenhova, meg be lehet járni a világot, és élethűbb meg gumikacsa. Az a helyzet, hogy amikor ismét elővettem a The Sims 3-mat természetesen elkapott egy bizonyos szintű nosztalgia, de nem voltam teljesen boldog, sőt...kicsit csalódott is.

A kb. 2-3 órás játszás során két városban is kezdtem egy családot, Bridgeport-ban és Isla Paradiso-ban is. Bridgeport-nak egy olyan városnak kellene lennie, ahol pezseg az élet, a sim találkozik másokkal az utcákon, elmennek bulizni a barátaival, vagy csak simán leugrik a felhőkarcoló alatti konditerembe. Természetesen ezeket mind meg is lehet csinálni, de (és ez itt egy jóóó nagy de) az élet nem pezseg...miközben a simem sétált az utcán, azt éreztem, hogy valaki az éjszaka folyamán lemészárolta az egész várost. Oké, biztos csak az utcák ilyen üresek, menjünk be egy konditerembe, -gondoltam- de a simem társasága itt is maximum csak a saját tükörképe volt. Kb egy sim órát töltöttem itt, ezek után hazaküldtem a simet, evett és lezuhanyozott majd gondoltam vágjunk bele az éjszakába, irány egy menő bár! Nos itt ért az egyik legnagyobb szíven szúrás, a pultoson kívül ismét nem találkozott a simem senkivel sem. Kedves volt a játék, érkezett is egy értesítés, hogy érdemes lenne szétnéznem egy másik helyen...oké...egyik helyről ki, taxiba be, irány egy másik bár! Ugyan ez fogadott ott is, és mindenhol máshol is. Bejártam az éjszaka (és a reggel) folyamán az összes bridgeporti szórakozóhelyet, de sehol sem találkoztam a pultossal és az én simemmel együtt 4 simnél többel.

Mire fel a nyitott világ, ha olyan nagy, hogy a benne lakó simek teljesen elvesznek? Mert nem arról van szó, hogy az éjszaka folyamán lemészárolták az egész várost, hanem arról, hogy kevesen laknak a városban. Mindegyik sim éli a saját életét az otthona és a munkahelye között, és ha te nem hívod el valahová nagy az esélye, hogy magától nem is mozdul ki.

ed67967f6de240cbbfce5bfbb4cafd05.jpg

A második város amiben játszottam, mint már említettem is, Isla Paradiso volt. A Szigetvilág kiegészítővel érkezett város kétség kívül a legszebbek közé tartozik és az egyik (ha nem a legnagyobb) megtalálható város a The Sims 3-ban. Bármilyen meglepő, itt már több simmel találkozott a simem. Megesett, hogy az óceán átsiklása közben megláttam egy másik motorcsónakot is, vagy a parkban egy szokás szerint otthagyott tipegőt. De akkor mi a gond? Az, hogy a játék mocskosul optimalizálatlan, és Paks 2 sem lenne elég ahhoz, hogy lag nélkül játszani tudjunk vele. A nyitott világ folyamatos működése a háttérben rengeteg erőforrást igényel, ha pedig mind a 20 kiegészítőt feltelepíted a játék egyszerűen játszhatatlan lesz...és még nem is beszéltem mindnyájunk bűnös élvezetéről, az egyedi tartalmakról.

screen-capture-from-the-sims-4-dine-out-game-pack-trailer.jpg

Nézzük mi a helyzet mindeközben a The Sims 4-gyel! Zárt a világ, ami azt jelenti, hogy ha el szeretnél a simeddel ugrani egy parkba a múzeumba vagy esetleg egy étterembe töltőképernyő nélkül ezt nem teheted meg. Mit kapsz cserébe? Pezsgő és vibráló játékkörnyezetet. Abban a pillanatban ahogy a simed megérkezik egy közösségi területre mások is elkezdnek ott megjelenni, és nincs is annál jobb amikor egy étteremben nem csak a te simeid esznek, hanem legalább 4-5 asztal el van foglalva.

Az első városokban (Willow Creek, Oasis Springs, Newcrest) még nem foglalkoztak azzal a készítők, hogy csökkentsék a bezártság érzetét - egy szomszédság egyetlen utcából állt, ám a későbbiekben mint pl. Windenburg-ben és Brindleton Bay-ben egész nagy területeket járhatunk be töltőképernyő nélkül is

Brindleton Bay-ben pl. már megjelent az első olyan nagyobb park is, amely a szomszédsághoz és nem egy telekhez tartozott, így azt bármikor meglátogathatjuk töltőképernyő nélkül is, és bizony itt is sok simmel találkozhatunk - főleg olyanokkal akik épp kedvenceiket sétáltatják.

worlds.png

Szintén a The Sims 4 javára szól az is, hogy bár zártak a világok, egyszerűen közlekedhetünk az összes között - a The Sims 3-ban csak abban a városban játszhattál a háztartásoddal amelyiket a kezdésnél kiválasztottad. Később megnyílt a költözés lehetősége is egy teljesen új városba, de ilyenkor fel kellett adnunk simünk összes kapcsolatát, rosszabb esetben még a munkahelyét is elveszítette.

Tehát számomra melyik a szimpatikusabb? Ha őszinte szeretnék lenni akkor egyik sem, hiszen valljuk be, mind a két megoldáson van mit csiszolni, de ha mindenképpen választanom kellene egyértelműen a The Sims 4 féle megoldást választanám. Inkább elviselem a félperces töltőképernyőket, mintsem, hogy egy üres világban mászkáljak a simemmel, ami ráadásul még akadozik is. Jó lenne, ha lenne nyitott világ a The Sims következő szériájában? Egyértelműen igen, de nem olyan formában, mint a The Sims 3-ban!

Neked mi a véleményed az összehasonlításról? Fejtsd ki a véleményed hozzászólásban, ha pedig szeretnél még ilyen cikkeket olvasni mindenképp kattints a Like gombra!


1 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dani4447 2019.04.26. 20:16:29

A Sims 3-ra reagálva:
Nem igazán értem, te miért nem találkoztál "emberekkel" a városba.
Nálam nyüzsögtek. Sőt nem helybeli lakosokkal is rendszeresen találkoztam úgy emlékszem.
Az egyetlen dolog amire tudok gondolni, hogy be volt kapcsolva nálad az öregedés, így a szomszédság kihal egy idő után, ha azokkal nem játszol és nem szaporodsz.
Ami nagyon irritáló volt a Sims 3-ba számomra az az hogy a telken megjelenő zombik lezabálták a növényeket. (bár gondolom erre is van patch vagy valami mod).
A nyílt világgal valóban az a gond amit írtál, hogy akad. Sokszor tapasztaltam én is, hogy egy idő után játszhatatlan a játék!
Ez mégpedig azért van mert a játék alkotók elbaszták. Nem kicsit, NAGYON!
Ugyan is a program úgy működik, hogy minden kis apró szart/történést ami a városba zajlik elraktároz a memóriába, és ezeknek a dolgoknak kihatása van a további játékra (pl elsétál a városba egy új sim, vagy a házad előtt elrohangáló idegen állatok. vagy bármi más), és nem törlődnek! Ez egy idő után szépen összegyűlik a memóriába, és annyi feladatot ad a processzornak számolni, hogy egy idő után bármilyen erős vasad van végletekig leterheli, és meg fog akadni a játék egyre nagyobb időkre. Játszhatatlan lesz!
Erre viszont valami moder csinált egy fasza kis modot, amivel játék alatt lehetett törölni a gépet feleslegesen leterhelő dolgokat (mint pl telkeden megjelenő lovak, vagy idegen emberek, akikkel a jövőben nem tervezel semmi interakciót vagy bármi mást ami számodra felesleges). Ennél a mod nélkül bele se kezdj! (amúgy meg szomorú hogy ezt egy lelkes modernek kellett megcsinálnia mert az EA/Maxis szart rá...)