Ha visszaemlékeztek a júniusi EA Play-re akkor eszetekbe juthat a The Sims Mobile is. A The Sims Mobile egy Androidra és iOS-re elérhető telefonos/tabletes játék akár egy minimalizált The Sims 4 nek is nevezhetnénk. Izgalommal vártuk az Augusztusi Gamescom-ot ahol az ígéretek szerint erről is szó esett volna, de sajnos csak annyit tudtunk meg, hogy “Hamarosan számíthatunk egy globális megjelenésre”. Ám de, szemfülesek voltunk és sikerült elcsípnünk egy interjút két fejlesztővel, amit csak itt, a The Sims Hungary-n olvashattok.
Fontos megjegyezni, hogy a cikk nem egy szószerinti fordítás lesz a párbeszédről, hanem a jegyzeteim alapján készült kisebb összefoglaló.
Sarah és Scott producerek az Electronic Arts-nál, és bármilyen meglepő, mind a ketten a The Sims Mobile-on dolgoznak. Sarah egy éve dolgozik az EA-nak, de nem ez az első alkalom! 2002-ben kezdte a munkásságát, akkor még a The Sims 2-őn, és a Spore-on dolgozott, később kilépett majd vissza és hét évig a EA Mobile Games csapatát erősítette. Scott egy viszonylag új tag a cégnél, csupán fél éve dolgozik az Electronic Arts-nak, első nagyobb munkája pedig maga a The Sims Mobile volt.
A rövid bemutatkozás után az első kérdésem a “Mit szerettek a The Sims játékokban igazán?” volt. Sarah egyből áradozni kezdett, hogy ő egy hatalmas fan már a The Sims 1 óta. Szerinte a játék mindenki számára elég nyitott teret(khm...The Sims 4) és kreativitást ad ahhoz, hogy tökéletesen ki tudja fejezni magát. Scott inkább a játék egyediségére tette a hangsúlyt - “Bárki, bármilyen történetet alkothat és mesélhet” hozzátette még, hogy imádja nézegetni a játékosok által épített házakat, közösségi területeket illetve a létrehozott simeket. “Ilyenkor jövök rá, hogy a játéknak tényleg csak a fantáziád szabhat határt”
Mint tudjuk nem a The Sims Mobile lesz az első ingyenes mobilos Sims játék. Nem szabad megfeledkeznünk, a már több mint 5 éves The Sims FreePlayről sem, ami első látásra egy a The Sims Mobile-hoz nagyon hasonló élményeket nyújtó játék lehet. Ezért tettem fel a kérdést, hogy “Miért döntöttetek úgy, hogy létrehoztok egy második mobilos Sims játékot is?”
“A The Sims FreePlay 2011-ben jelent meg, és az akkori igényeknek tökéletesen megfelelt. Ám de a megjelenés óta a technológia rengeteget fejlődött, telefonunk motorháztetője alatt akár egy egész számítógép ereje is megbújhat, ezért döntöttünk úgy, hogy készítünk egy teljesen más, sokkal jobb grafikával és élményekkel dúsított The Sims játékot. Természetesen nem kell félni, a The Sims FreePlay továbbra is elérhető lesz mindenki számára.”
Sarah és Scott állítása szerint a The Sims Mobile teljes mértékben a közösség véleményei alapján épül fel. Egy tökéleteshez közeli játékot szeretnének kiadni - ennek köszönehető, hogy a játék már több mint 3 hónapja egy úgynevezett Soft Launch fázisban van. (Ez annyit tesz, hogy csak limitalt számú játékosok számára teszik elérhetővé a játékot, míg ki nem javítanak minden hibát.) “A Soft Launch időszak alatt folyamatosan figyeljük az aktív játékosok visszajelzéseit, ezek alapján pedig rengeteg új dolgot csempésztünk már be a játékba”
Miközben sikerült kipróbálnom a The Sims Mobile-t feltűnt, hogy a játék a generációkra, a karrierekre és a hobbikra fókuszál. Mikor megkérdeztem, hogy miért pont ezek az elemek lettek a játék középpontja, Sarah és Scott azt válaszolta, hogy “Mivel maga az élet is erre fókuszál...alapíts családot, legyen egy pöpec munkád és űzz valami menő sportot is nem de? De nem kell aggódnod, a The Sims Mobile-t nem ez teszi igazán egyedülállóvá! Bármikor csaphatsz egy bulit a játékban a valós barátaiddal akik szintén játszanak a The Sims Mobile-al. Ezen kívül folyamatosan frissülő eseményekkel és még rengeteg más, eddig soha nem látott dologgal várja a játékosokat a The Sims Mobile.”
A következő kérdésem az volt, hogy “Mi a kedvenc részetek a játékban?” Sarah a simek elkészítését majd a barátokkal való játszást emelte ki. Scott szerint a játék tökéletesen bemutatja mit várhatunk el a jövőben egy mobilos játéktól, neki ez a kedvenc része.
Miután egy kicsit jobban beleástam magam az újdonságokba a SimCash-ről kérdeztem - ami a játék egyik fizetőeszköze melyet valós pénzért vásárolhatunk. “A SimCash-el csak különleges dekorációkat vehetünk, vagy akár más, a játékélményre jobban ható tárgyakat is?” Sarah és Scott azt válaszolták, hogy a SimCash nem teljesen a játék része. Egy tárgyat megvehetsz SimCash-ért de akar Simoleonokért is. SimCash-el hamarabb feloldhatsz dolgokat amelyekhez azonnal hozzájuthatsz...akár a türelmetlenek fizetőeszközének is nevezhetnénk.”
Én, mint egy elég tapasztalt The Sims játékos, mindenképp úgy gondolom, hogy adni kell egy esélyt a The Sims Mobile-nak is. Ezért kérdeztem meg, Sarah-tól és Scott-tól, hogy mit üzennének a PC-n és MAC-en játszó The Sims 4-es játékosoknak - Miért kellene kipróbálniuk a The Sims Mobile-t? Hiszen a rendes Sims valljuk be, jóval több lehetőséget kínál. Sarah szerint a The Sims Mobile “egy teljesen más élményt nyújt” igazad van abban, hogy mindenképp ki kell próbálni, és abban is, hogy a rendes The Sims 4-et soha sem fogja leváltani. De gondolj bele, ott van a kedvenc játékod a zsebedben, bármikor előveheted és játszhatsz - bárhol és bármikor.”
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.