Alapul véve számtalan karrier lehetőséget a The Sims 4-ben úgy gondoltam jól jönne egy olyan munkahely, ahol belát a játékos a simek hétköznapjaiba és ahol kapcsolatokat alakíthat ki más simekkel, vagy ugyanúgy feljebb léphet a ranglétrán, mint más munkákban. Továbbá szerettem volna célokat is kitűzni és színesíteni a játékélményt, ezért megszületett A Gyár elnevezésű kihívás.
A kihíváshoz két fő dologra lesz szükséged. Mindkettőt elkészítheted magad, vagy letöltheted az általam készített háztartást és épületet a galériából.
Dolgozók:
Kezdésként szükséged lesz egy főnökre és két beosztottra. Legyenek fiatal felnőttek és viseljenek egyenruhát. A jellemüket, életcéljukat szabadon választhatod. Factory workers néven (hashtag: simshungary) megtalálod őket a galériában.
A következő elengedhetetlen dolog a gyár, amit Factory néven (hashtag: simshungary) szintén le tudsz tölteni. Csak az alapjátékkal dolgoztam, de ha szeretnéd kibővítheted, vagy építhetsz sajátot is.
Hogyan építsd meg a gyárat?
A gyár részei, berendezése:
1. Igazgatói iroda (Két íróasztal, számítógép. Kávéfőző. Egy interjúztató asztal két székkel)
2. Ebédlő (Asztalok, Székek. Hűtő, Kávé és/vagy Teafőző, Mikrohullámú sütő, Hangfal)
3. Műhely (Barkácsasztalok)
4. Öltözők (Női / Férfi Mosdó, WC)
5. Az igazgató lakrésze (Modern konyha, Hálószoba, Fürdő, Dolgozó szoba)
6. A dolgozók lakrésze (Közös zuhany, WC – fél falakkal elválasztva, Közös kis konyha, Társalgó, Egyszerű szobák)
Mint láthatod ez aztán elég nagy méretű és nem is kevés Simoleonba kerül. A játékélmény miatt azonban több dologra is szükségünk van ezért ajánlatos pénz kóddal dolgozni (csak az építésnél). Használd a motherlode, vagy money kódot. A money után írd be a „felvenni” kívánt összeget. pl: money 300000
Beköltözés:
- Érdemes a simeket először egy üres telekre beköltöztetni.
- Ezután használj pénzkódot (motherlode, vagy money 300000) és rakd le a már kész gyárat.
- Végezetül pedig üsd be a money 20000 kódot, mivel ez lesz a kihívás kezdő tőkéje.
- A dolgozóknak keress egy-egy szobát, a főnöknek pedig ott a saját lakrésze.
A kihívás napi feladatai (a dolgozó simek számára):
- munkakezdés 06:00 (ha simed elkésik túlóráznia kell)
- hamarabb is érkezhet, olyankor kávézhat, reggelizhet az ebédlőben, beszélgethet a kolléga simekkel, vagy átöltözhet, fogat moshat az öltözőben
- munkaközi szünet 12:00-13:00-ig (munkaidő alatt csak ilyenkor ehetnek, ihatnak a simek az ebédlőben)
- munka vége 15:00 (ha simed túlórázik 16:00)
- hétvégén nincs munka (ilyenkor minden sim oda megy, azt csinál, amit akar), illetve csak akkor van, ha az igazgató úgy rendeli, mivel több bevételre van szüksége (pl: bővítené a gyárat, vagy nem tudja fizetni a csekkeket)
- a műhelyben minden simnek legyen saját asztala
- az első munkadarabot (kis szobrot) tegye ki simünk oldalra egy kis asztalra, vagy fél fal tetejére, hogy a főnök megnézhesse
- a napi norma 6 db elkészített tárgy, ha nem sikerül ennyit megcsinálnia simednek egy műszak alatt, akkor a főnök negatív interakciókba kezdhet vele, túlóráztathatja, vagy akár ki is rúghatja
- a nap végén a tárolóban megtalálod simeid elkészített munkáit, ezeket helyezd el a földön és az építés módban add el
- csak az elkészített darabokból lehet a gyárnak bevétele, ezért amíg kevés dolgozó van többet kell dolgozni, de később értékesebb tárgyakat is gyárthatnak és úgy hamarabb gyűlik a pénz
A kihívás napi feladatai (az igazgató számára):
- munkakezdés 05:00 (a műhely nyitása a feladata)
- munkaközi szünet: bármikor (ehet, ihat, pihenhet, ha kedve tartja)
- munka vége 16:00 (ha van túlórázó, akkor bent kell maradnia, egyébként tovább is maradhat, de hamarabb nem mehet el, mert a műhely zárása rá vár)
- napközben telefonáljon, kávézzon, fizesse be a számlákat, számítógépen chat-eljen, ellenőrizze a dolgozók munkáját, beszélgessen velük, interjúztasson
- eleinte ő is beállhat a műhelybe (de később már csak az irodában dolgozzon)
- ha szimpatikus számára valaki elhívhatja telefonon és interjúztathatja, ezt több körben is megteheti, kezdjen barátságos interakciókba, amíg be nem tudja költöztetni a kiszemelt új dolgozót, később adjon neki szobát és egyenruhát
- ha valakivel nem elégedett, például valaki sokat hiányzik, vagy beszélget munkaidőben, azzal negatív interakciókba kezdhet és túlórát szabhat ki neki, vagy kirúghatja
- szintén túlórát rendelhet el, ha kevés a háztartás (gyár) vagyona
- bővítheti a gyárat (pl: konferencia teremmel, ahol bulikat tarthat)
Előléptetések, protekció:
Ezekre akkor kerülhet sor, ha már felvett pluszba minimum két új dolgozót az igazgató mivel, ha nincs sim a műhelyben leáll a termelés és csődbe megy a gyár.
Titkárnő:
- egy dolgozó simmel kerüljön romantikus viszonyba az igazgató
- léptesse elő titkárnővé (Feladatai: kávéfőzés, számítógépezés, munkahelyi bulik megszervezése, lebonyolítása, telefonálgatás)
- az időbeosztása ugyanaz, mint a műhelyi dolgozóknak
- a titkárnőt költöztesse be a saját lakrészébe, ahol kényelmesebb életet élhet
Takarító:
- miután egyre több dolgozó lesz a gyárban, természetesen egyre gyorsabban fog koszolódni minden, ezért szükség lesz egy takarítóra
- a személyzeti és az igazgatói házban, valamint a gyár területén kell takarítson napi 8 órában (ugyanaz itt is a munkaidő, mint a műhelyi dolgozóknál)
- egy régi dolgozót előléptethetsz, vagy egy új dolgozót vehetsz fel erre a munkára
Protekciós dolgozó:
- egy már régebb óta dolgozó sim ismerkedjen meg valakivel (baráti/szerelmi viszony)
- az ismerősét mutassa be az igazgatónak (beszélgessenek hárman)
- az igazgató interjúztatás után vegye fel
Kihágások, elbocsájtások:
Pár dolgot tilos, vagy nem ajánlott megtenni a dolgozóknak, mivel úgy rossz kapcsolatba kerülhetnek az igazgatóval, ami után az túlóráztathatja, vagy kirúghatja őket. (Ezt a háztartás szétválasztásával tudod megtenni : Household Management - Household Split and Merge)
Tilos:
- elkésni munkából, vagy indokolatlanul tovább maradni délután
- mobilozni, enni, másokat feltartani a műhelyben
- munkaidő alatt túl sokáig az öltözőben tartózkodni
- szüneten kívül az ebédlőben enni, inni
A kihívás vége:
A kihívás akkor ér véget, ha az igazgató megöregszik, vagy meghal. Ilyenkor „átörökölheti” valamelyik dolgozó a gyárat, vagy egyszerűen befejezheted a kihívást.
Ha elég kitartó vagy akár milliomos is lehetsz ezzel a kihívással (gyűjts össze 1.000.000 Simoleont), illetve folyamatosan alakíthatod a simek kapcsolatait, fejlesztheted és alakíthatod a gyárat. Később banketeket, konferenciákat, bulikat is rendezhetsz. (Ha több pénzed lesz)
Jó szórakozást kívánok hozzá!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.